۴ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۰۸

گزارش خبری/

بازار کوهدشت از برنج خالی شد/ رد شایعه احتکار از سوی مسئولان

بازار کوهدشت از برنج خالی شد/ رد شایعه احتکار از سوی مسئولان

کوهدشت - خبرگزاری مهر : این روزها برنج به نایاب ترین کالای اساسی در بازار کوهدشت تبدیل شده در حالیکه متولیان امر هر گونه احتکار برنج توسط برخی عاملان را رد می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته را باید هفته غیبت کیسه های برنج در مغازه های شهرستان کوهدشت نامید و این کالای مصرفی اساسی که نیاز روزانه غذایی مردم را تشکیل می دهد به کلی در این شهر نایاب شده است.

معاون فرماندار کوهدشت نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکل کمبود برنج در بازار این شهرستان اظهار داشت: این یک مشکل جدی است که باید هرچه زودتر رفع شود.

ابراهیمی افزود: متاسفانه توزیع دولتی این کالای اساسی در کوهدشت به قدری نیست که جوابگوی همه مردم باشد اما با پیگیری ها و تماس هایی که با استان صورت گرفته در آینده ای نزدیک واردات بیشتری انجام خواهد شد و به دنبال آن هستیم که سهمیه کوهدشت را افزایش دهیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت نیز در این رابطه به مهر گفت: یکی از دلایل کمبود برنج در بازار جلوگیری از وارد کردن برنج از خارج کشور با هدف تقویت و حمایت از تولید کننده های داخلی است.

حمید آزادبخت با اشاره به محدودیت های ارزی در کشور گفت: با توجه به این محدودیت، برای وارد کردن برنج با عدم صدور ارز از سوی بانک مرکزی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به نرخ 2500 تومانی ارز آزاد اگر تجار بخواهند برنج وارد کنند ناچار هستند با قیمتی گزاف به دست مصرف کننده برسانند که این به هیچ وجه به صرفه نیست و از طرفی ترس از وارد کردن همزمان توسط دولت و ورشستگی تجار آنان را برای وارد کردن برنج دچار هراس کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کوهدشت اظهار داشت: متاسفانه توزیع برنج یارانه ای به صورتی است که عاملین پس از واریز مبلغ، باید 70 روز برای تحویل برنج صبر کنند که این خود باعث دلسردی آن ها برای واریز پول شده است.

وی در رابطه با رفع مشکل نبود برنج در کوهدشت گفت: در حال حاضر هفت هزار و 300 تن برنج تایلندی، اوروگوئه و کیسه های وارداتی ده کیلویی توسط دولت برای لرستان خریداری شده است که بر اساس سرانه جمعیت به شهرهای استان اختصاص خواهد یافت.

وی با رد شایعه احتکار برنج توزیع شده از سوی برخی عاملین تصریح کرد: تا کنون 66 تن برنج به قیمت هرکیسه 6 هزار و 500 تومان در 20 نقطه انتخاب شده شهر و با نظارت کامل بازرگانی توزیع شده است و این تعداد عامل به این خاطر انتخاب شده اند تا احتکاری صورت نگیرد.

آزادبخت ادامه داد: اگر هم درخفا و دور از چشم نظارت بازرسان انبارکردن برنج صورت گرفته از حد چند کیسه تجاوز نکرده است.

بنابر این گزارش آن چه در کوهدشت مشاهده می شود بازاری است بدون برنج و مردمی که به دنبال یافتن کیسه ای برنج فروشگاه های شهر را روزانه سرمی زنند.

20 نقطه از شهر برای توزیع عادلانه انتخاب شده است و نظارت دقیق بازرسان بازرگانی هم بر هیچ کس پوشیده نیست اما باید معلوم شود که کیسه های برنج توزیع شده چرا به دست مردم که همانا مصرف کننده های این کالای غذایی هستند نمی رسد.

کد خبر 1774290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha